Op de paardenranch - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Esther - WaarBenJij.nu Op de paardenranch - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Esther - WaarBenJij.nu

Op de paardenranch

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

13 Juli 2012 | Costa Rica, San José

Ola!

Hier weer een berichtje, want op de paardenranch is gewoon internet en gewone computers die je vrij mag gebruiken.

Vandaag zijn 14 mensen van onze groep gaan paardrijden en 6 (waaronder ik) hebben gekozen om te gaan lopen.
De paarden zagen er zielig en ondervoed uit en dan ga ik er met mijn kiloos niet nog eens opzitten natuurlijk. Wij zessen hebben gekozen voor de lange tocht naar de warmwaterbronnen. Behoorlijki intensief, maar wel weer leuke dieren gespot zoals de toekan (zal zo weer proberen een fotootje te posten). En we hebben groot-orige koeien gezien, hele grote blauwe vlinders en dikke mestkevers.
Onderweg, dat was het voordeel van de looproute, was er een natuurlijke glijbaan van een waterval en daar hebben we even gezwommen ter afkoeling. Gisteren was het een extreem hete dag, vandaag was het bewolkt, maar met die wandeltocht was dat wel lekker...

Gisteravond op de lodge'disco geweest en natuurlijk salsa gedanst met Hugo (de enige die nog een beetje kan leiden, haha).

OP het einde van de wandeltocht van vandaag kwamen we uit bij de heetwaterbronnen en daar kon je heerlijk zwemmen in de verwarmde baden en er was zelfs een sauna. Daar kwamen we ook de paardrijgroep weer tegen, die verhalen hadden over paarden die er vandoor gingen en die niet wilden lopen. En het paard van Ferdinand-dathebikweer-zegtiedeheletijd had over de voet van de andere Esther heen gescheten. Erg grappig dus ;)
Nu dus even internetten en dan dadelijk naar de ondergaande zon gaan kijken (alweer) bij de sunsetbar. Pina Colada er in en dan met zn allen lekker eten. Nee, het leven in Costa Rica is nog niet zo onaangenaam :)

Morgen uitslapen, de eerste dag dat er niets gepland is. Misschien ga ik nog van de glijbaan die ze hier hebben gemaakt in de jungle (400 m) en anders gewoon even een dagje boekje lezen bij het zwembad (ligt aan het weer, want dat is hier wisselvallig).

Hoe is het in Nederland-nog op zoek naar het vraagteken op dit toetsenbord-Alles goed daar.

Ik hoor en lees het wel weer.

Liefs Es

• 14 Juli 2012 - 08:01

Sandy:

Ja ja geweldig verhaal weer en idd veel leuker om te wandelen,als je de verhalen hoort van je reisgenoten wahaa!!!
    Hoop dat je lekker hebt uitgeslapen en je hebt het idd niet slecht daar geniet er maar lekker van!!!
    Wacht af op weer een super verhaal van jouw kant!!!!

Groetjes Sandy

• 14 Juli 2012 - 15:51

Lucienne:

Wij zitten inmiddels aan de Moesel aan de rose! Het leven is hier ook niet slecht, alleen het weer. Geniet maar lekker verder en blijf vooral schrijven en facebooken.
    Groet Frans, Lucienne en Joep

• 14 Juli 2012 - 16:57

Mam:

Geweldig Esther en wat een mooie foto.
    Hier is het regen en nog eens regen.
    Je mist echt niets.
    Vanmiddag baby Rens gezien.
    Echt een mooi ventje.
    Immers het voordeel van regen is...geen bloemen water geven.
    Geniet van al het moois wat Costa Rica biedt en tot de volgende ronde.

liefs mam

• 16 Juli 2012 - 11:33

Tresie:

alt 63 = ? Voor het geval je nog eens wat te vragen hebt
    Garoetels,

• 16 Juli 2012 - 18:02

Nicole:

He zussie...,
    Wij zijn weer thuis uit warm Frankrijk. Hier is het alleen de helft van de temperatuur dus gewoon koud. Daarbij nog een smak regen en je begrijpt: was ik toch maar met jou meegegaan. Dat lijkt me wel wat die glijbaan van 400 meter. Heb je toch wel gedaan he! Wij hebben gekanoed......., ook leuk! ;) Nu nog een weekje rustig aan in Nederland! Vandaag ongeveer 400 mailtjes bekeken. Waarvan de helft rommel! Het was wel lekker rustig zonder computer hoor, en m'n telefoon was ik vergeten op te laden en m'n pin wist ik niet meer: Dus rust!Denk dat ik dit de volgende keer weer zo doe. Gewoon even van de aardbodem verdwijnen. Zo...., geniet ze nog en nog veel mooie ( lees scherpe) foto's maken he! Liefs
    Jezus