Ervaring van mijn leven!!! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Esther - WaarBenJij.nu Ervaring van mijn leven!!! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Esther - WaarBenJij.nu

Ervaring van mijn leven!!!

Blijf op de hoogte en volg Esther

24 Juli 2012 | Costa Rica, San José

Hallo allemaal!!

Ondertussen alweer de laatste echte avond in Costa Rica.
De afgelopen dagen hebben we doorgebracht in Torteguero. Een ontzettend mooi stukje Costa Rica, met erg veel water (zowel van boven als van onder).
Gisteren een wandeling over het strand gemaakt en helaas een dode schilpad gespot. Hij was waarschijnlijk aangevallen door een haai, maar je kon wel erg goed zien hoe groot die dieren zijn! Wel een meter doorsnede was zijn schild!

Om 22 uur zijn we s 'nachts het strand op gegaan in het pikdonker om schildpadden te spotten die eieren komen leggen. Na 20 minuten wachten konden we al naar onze eerste schilpad lopen (spotters geven door waar ze zitten, zodat het strand niet vol toeristen staat). Daar hebben we im het pikkedonker gekeken hoe de schilpad zijn nest aan het graven was.....je zag alleen het zand omhoog vliegen trouwens, haha. Daarna 1 uur gewacht tot het nest klaar was en de schildpad zijn eieren ging leggen. Toen was het moment daar : we mochten van dichtbij met rood licht van de gids gaan kijken. Prachtig, tranen in mijn ogen, wat een moment! Je zat op 50 cm en kon de eieren in het nest zien vallen! Dat duurde zo'n half uur en daarna moesten we weg, omdat de schildpad zijn nest xou gaan dichtmaken en uit zijn trance zou komen om terug naar zee te gaan. Jammer genoeg, maar ook begrijpelijk, mochten we geen foto's maken, dus heb ik het op mijn netvlies gebrand. Prachtig, geen woorden viir deze ervaring !!

Vandaag zijn we om 5.50uur op een boot door de 'kanalen' van Torteguero gevaren. Het regende enorm, dus echt veel dieren hebben we niet gezien. Om 10 uur de herkansing gedaan, nu met zon, en dan komen alle hagedissen, kaaimannen, vigels wel tevoirschijn.
Sorry voor de typefouten, er zitten wat cocktails in ondertussen... ;)
Vanmiddag eindelijk het kleine groene kikkertje met de rode.ogen gespot! Damn, wat zijn die dingen klein!! Maar prachtig!!

Nu alleen de jaguar en de tapir nog, haha

Morgen naar San Jose en dan naar huis. Ik heb wel weer zin in bruin brood en mijn eigen bed en natuurlijk om jullie allemaal weer te zien :)

Tot heel gauw!
Es

  • 24 Juli 2012 - 06:42

    Lucienne:

    Klinkt allemaal geweldig. Ik denk dat Costa Rica ook op mijn verlanglijstje komt te staan. Goede reis naar huis.
    enne het is hier eindelijk mooi weer, dus je kunt hier nog even verder kleuren.
    Tot gauw. Groet.

  • 24 Juli 2012 - 08:01

    Sandy:

    Hey Esje,

    Je hebt veel bleeft en mooie dingen gezien,idd lijkt me ook een mooi land om eens kennis mee te maken,wie weet!!!! Wens je nog een goede reis en als je thuis bent spreken we snel wat af oké zo benieuwd naar je fotoos en verhalen!!!!

    Lieve groetjes sandy

  • 24 Juli 2012 - 14:05

    Judith Andriessen:

    Wat zielig, op 50 cm allemaal toeristen die meekijken bij de bevalling. HEHE jij ook een keer regen, nu hebben wij de zon. Geniet nog even dan zie ik je donderdagochtend op schiphol

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Hallo allemaal! Mijn reizen!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 18383

Voorgaande reizen:

06 Juli 2012 - 26 Juli 2012

Rijke Kust alias Costa Rica!!

28 April 2012 - 07 Mei 2012

En nog maar een weekje weg :)

28 December 2011 - 05 Januari 2012

Hurghada, Egypte

09 Juli 2011 - 07 Augustus 2011

Van Delhi naar Beijing!

Landen bezocht: