Afscheid van de anderen :) :) - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Esther - WaarBenJij.nu Afscheid van de anderen :) :) - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Esther - WaarBenJij.nu

Afscheid van de anderen :) :)

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

22 Juli 2012 | Costa Rica, San José

Hallo alweer!!

Vandaag weer terug op de beginplaats, San Jose, hoofdstad van Costa Rica.

Gisteren was een topdag! Het begon met de canopytour, die wel heeeeel erg gaaf was. Bij de langste slide zag je niet eens het platform waar je heen zou gaan. Hangend aan zo'n stuk ijzerkabel in de jungle en tijdens het glijden pipi-langkous-aapjes spotten is toch wel echt uniek :)

Daarna een grote catamaran op en voordat we de gratis vodka-pineappe-mango drankjes in de hand hadden verschenen al de eerste dolfijnen aan de horizon :)
Net voordat de bbq op de boot zou beginnen kregen we nog even de kans om te snorkelen. Ik had stiekem de gratis crackers (voor bij het drinken) in mijn bikini gestopt en dat was een slimme zet. Tijdens het snorkelen de crackers verkruimeld en toen de verpakking open ging kwamen er wel 100 geel-groene vissen op af. In het begin schrok ik van al die vissen die aan mijn hand kwamen knabbelen, maar meteen daarna kwam ik niet bij van het lachen :) :) :)
De rest ging ook snel crackets halen en op een gegeven moment leek het wel of we in een kweekvijver van vissen zaten, haha. 3 groepsleden vonden al die vissen wat eng en zijn snel naar de boot gevlucht......

s 'Avonds zijn we nog het cafe bij het hotel in gegaan en dat was een goed feestje ;) Voor de meesten de laatste avond, maar niet voor mij, want ik ga nog met Lonneke, Mark, Jaco en Bart naar Torteguero :)

Zo dadelijk gaan we voor het laatst met z'n allen uit eten, de gids bedanken en dan snel naar bed. Morgen gaat de wekker om half 6, om naar de schildpaden te gaan.

Dan nog even een groeps-update:
Eigenlijk is iedereen erg leuk, behalve Ferdinand en Bart. Ferdinand is echt autistisch is en overkomt vanalles. Zo heeft hij al takken in zijn gezicht gekregen bij het paardrijden, is hij met zijn gezicht tegen een giftige boom aan gelopen, is hij in een kuil van 1,5m diep gevallen, is hij gister tijdens het duiken van de boot op zijn buik geland, etc. Ook is hij sociaal onhandig......maar we kunnen wel erg daarom lachen! 'Dat heeft hij weer' , zo noemen we hem :)
Bart gaat helaas.nog.mee met de verlenging. Hij is economieleraar, maar niemand gelooft dat hij dat goed of leuk.zou kunnen. Hij weet het altijd beter, echt altijd, Hij loopt de.hele.tijd met zijn i-pad te filmen, maar daar zit een hoes met klep op, die hij dan op zijn hoofd legt,.en dat ziet er heeeeeeel.stom.uit..... Hij danst heel erg vreemd en niemand snapt zijn grapjes... We noemen hem H7, naar een van zijn onbegrijpelijke grapjes die hij maakte (inderdaad, geen idee waar dat over ging...).

Nu dus in mijn hotelkamer in San Jose
Nog even rusten en dan dus uit eten. Het is hier in de hoofdstad net een dorp, weinig winkels (behalve heeeeel veel schoenenwinkels) met het verschil dat de Ametikaanse invloed goed te zien in, in 1 straat een macdonalds, kfc, pollocatcher, pizzahut, nog een macdonalds en nog een pollocatcher (lokale.kfc). En je ziet zoveel dikke costa ricaanse vroueen dat je er zeker niet wilt gaan eten!

Verder nog niet kunnen hardrennen sinds de eerste week 1 keer, maar wel veel intensieve wandelingen gemaakt, ik hoop dat dat mijn conditie een beetje op peil houdt...... Vrijdag maar meteen een rondje doen in NL.

Nu de tas pakken voor Torteguero, de koffer mag niet mee, dus heb ik net een giga-shopper gekocht, waar alles in kan. Ik heb er in ieder geval veel zin in!

Bij jullie is het nu ook mooi weet, dus genieten maar !!!

Liefs Es

• 22 Juli 2012 - 04:56

Sandy:

Hey Esje,

Ja je hebt alweer erg veel leuke dingen gedaan,lachen hoor!!!
    Ja wat je van de mensen die met je meereizen kunt zeggen,zijn altijd vreemde vogels bij maar ja je kunt erom lachen toch!!!
    idd het weer is nu stukker beter hier!!
    Geniet nog van je laatste weekje en have fun!!!!

Liefs sandy

• 22 Juli 2012 - 07:25

Lucienne:

de laatste loodjes wegen het zwaarst....naar!! geniet nog van je welverdiende rust en nog even bruin bakken. de conditie komt in NL wel weer op peil.

• 22 Juli 2012 - 15:36

Ellen:

Hoi Esther,
    Klinkt weer allemaal erg goed wat je gedaan hebt. Ben dan ook weer benieuwd naar de foto's. Geniet er nog van!
    Gr. Ellen

• 23 Juli 2012 - 19:45

Ilse:

He Esther
    geweldig om jouw verhalen te lezen. Tortuguero is ook erg mooi! Geniet er nog lekker van xxx Ilse