Laatste dag vol zon! - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Esther - WaarBenJij.nu Laatste dag vol zon! - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Esther - WaarBenJij.nu

Laatste dag vol zon!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

04 Januari 2012 | Egypte, Hurghada

Hallo allemaal!

Weer leuk om jullie reacties te lezen!! Helaas Lucienne, geen postcodeloterij voor mij, dus gister gewoon met de bus naar Cairo geweest...

Gisteren zijn we met een klein busje naar Cairo vertrokken. Helaas geen grote bus waarbij de stoelen naar achter kunnen en je 2 stoelen voor jezelf hebt, dus het was een klein beetje afzien, maar zeker de oeite waard!
Het Tahrirplein zijn we met de bus over gereden (is een rotonde met daarin een pleintje) en het leek vooral op de eeuwige demonstranten die in Londen altijd tegenover het parlementsgebouw zitten. Wat tentjes met demonstrerende Egyptenaren dus. Niet een gigantische plein waar nog veel te beleven was (behalve toeterende auto's).
Het Egyptisch museum daarna was indrukwekkend, maar je mocht er geen foto's maken. De mummies en de sarcofaag van Toetanchamon waren natuurlijk het hoogtepunt, maar ook alle voorwerpen die er in dat graf gevonden zijn. Enorm veel en dan te bedenken dat hhet pas een klein gedeelte is wat er tentoongesteld wordt.
Daarna op naar de piramides van Gizeh. Dat zijn toch inderdaad bouwwerken die imponeren. Ongelofelijk dat dit al zo enorm lang geleden hier neer is gezet voor 1 persoon per piramide...
Natuurlijk wel even de verkopers negeren, die helaas elke keer iets van de pracht afhalen. De sfinx was ook leuk om te zien, maar toch minder enorm dan de piramides.
En toen natuurlijk weer de reis terug.
Hoe dan ook de reis waard en Egypte kan nu dus van mijn lijstje.
Vandaag nog even de laatste zonnestralen meepakken en dan weer naar het winderige en regenachtige NL met mijn bruine tint ;)
Tot gauw allemaal,
Es

• 04 Januari 2012 - 14:46

Sandy:

Hey Esje,

Geniet nog maar van je laatste zonnestralen!!!! We horen snel weer van je!!!!

Groetjes Sandy

• 04 Januari 2012 - 16:31

Nicole:

He Gatver......., ben je erg bruin?

• 04 Januari 2012 - 17:39

Ilona:

Hoi Es,

Je bent alweer haast thuis.
    Heb niet kunnen reageren dit keer.
    Ben een paar dagen goed grieperig geweest, dus veel tijd onder de wol
    doorgebracht.
    Alvast alle goeds voor 2012!
    Spreek je maandag wel!
    Groetjes, fijn weekend