De eerste dag vol zon! - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Esther - WaarBenJij.nu De eerste dag vol zon! - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Esther - WaarBenJij.nu

De eerste dag vol zon!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

29 December 2011 | Egypte, Hurghada

Hallo allemaal,

Na gisteravond laat (half 1) te zijn aangekomen bij het hotel zijn we eigenlijk meteen gaan slapen. Ik slaap op de kamer met Ilse, een vrolijke Belgse, die heeeel stil kan slapen (oordopjes gingen dus uit! Jippie!). Vandaag de hele groep leren kennen. Jacob, die heel vreemd op Schiphol tot 2 keer toe niet reageerde op ons gezwaai en dus pas in Hurghada merkte dat wij toch echt ook in de groep hoorden. Martin, die nu voor me zijn smsjes aan het checken is (informaticaman), Frank, tja...daar heb ik nog niet zo'n goed beeld van...dacht eerst dat hij autistisch was, maar valt gelukkig mee, haha. Emiel, een boorwerktuigman uit Tegelen die graag actief is en dus vandaag meteen wilde snorkelen. Loes, een kleuterjuf, gezellig, beetje serieus. Mieke, een 39 jarige vlotte meid. Nirmala, een 54 jarige Indiase vrouw, die we overingens de hele dag niet gezien hebben vandaag. Karin, de jongste van 24 uit Oisterwijk, ook gezellig. Eigenlijk een prima groepje. O ja, en Petra de reiseidster, die het ook prima doet allemaal.
Vandaag hebben we aan het strand gelegen na uitgebreid all inclusive ontbeten te hebben... Vanavond de voorlichting over de excursies en dan morgen meteen naar Luxor.
Omdat we in een standaardkamer liggen krijgen we elke dag 1 uur gratis internet kado (en van 23 tot 24 uur ook nog drinken, en cappuchino, en 6 stuks was..?? Hoe dan ook een goed deal voor alleen geen balkon, waar je toch niet op kunt gaan zitten, omdat het 's avonds behoorlijk afkoelt.....
Vandaag dus op het strand gelegen en al meteen goed bijgekleurd, al begonnen in mijn kerstpakket (boek) en natuurlijk gratis gedronken.
Vanavond vroeg naar bed want morgen start de dag al om 4 uur. Overmorgen zal ik proberen nog een keer te internetten, zodat ik kan vertellen over Luxor en wat daar dan te zien was. Verder is natuurlijk de planning dat ik nog naar Cairo ga, waarschijnlijk dinsdag, maar dan natuurlijk als het veilig is en bij het Tahrirplein kom ik natuurlijk niet in de buurt (no worries!). Maar eerst natuurlijk vieren dat ook hier een nieuw jaar begint!!
Zo, nu maar eens eerst kijken waar het nu weer eten is, snacktime volgens mij.... :)

Heel veel lieve groetjes,
Esther

• 29 December 2011 - 14:46

Lucienne:

Geniet er maar lekker van! wij zitten weer in de regen. Ben benieuwd naar je verhaal over Luxor, toen ik er geweest ben bestond het dorp uit enkele huizen en 2 hotels (het Savoy en het winterhotel), dat schijnt nu wel heel anders te zijn. Voor het Savoy, lag een vissersboot die je graag mee nam de Nijl op, de schippers was Abdoela Fatach. Hij was eigenlijk leraar, maar met varen verdiende hij meer, aangezien hij fooi kreeg. Maar ja, dat alles is inmiddels al 37 jaar geleden. Groetjes en nog een fijne reis. En voorzichtig in Cairo.

• 29 December 2011 - 16:43

Judith:

Hoi Esther.
    Hoeveel tijdsverschil heb je met ons. Dan treffen we elkaar misschien op facebook als je even gratis op internet kunt.

• 29 December 2011 - 17:56

Nicole:

Oh fijn dat het zo'n lekker weer is en de groep ( tot nu toe) lijkt mee te vallen! Heel veel plezier en tot sms zaterdagavond.
    Liefs Jezus en de Jezusman en kindjes

• 29 December 2011 - 18:51

Sandy:

Hey esje,

Zo te lezen een leuk groepje en heerlijk weer ben helemaal niet jarloes of zo!!!!
    Ben benieuwd hoe je Luxor vind en alvast heel veel plezier nog verders!!!!

Groetjes Sandy

• 30 December 2011 - 21:57

Mam:

Heb je mijn bericht ontvangen ?