Moe en allang voldaan! - Reisverslag uit Agra, India van Esther - WaarBenJij.nu Moe en allang voldaan! - Reisverslag uit Agra, India van Esther - WaarBenJij.nu

Moe en allang voldaan!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

14 Juli 2011 | India, Agra

Hier weer een update vanuit een regenachtig Agra.

In Delhi was het druk, heel druk. Het verkeer toetert aan een stuk door en als je ooit hebt geklaagd over een vlieg op je kamer, zou je eens een keer hierheen moeten komen.
In Delhi hebben we in ieder geval wel mooie gebouwen gezien, zoals een Hindu tempel, INdaia, Gate, Rai ghat (de plek waar Ghandi is gecremeerd), de grootste moskee van India en het Rode fort. Grappig in India: Iedereen wil met je op de foto! Als filmsterren lopen we hier rond.

Daarna zijn we in Jaipur geweest. Al een stuk rustiger, maar nog steeds hectisch en viezig. Hier zijn we naar Hawa Mahal geweest (Paleis der winden) ook wel het roze paleis. Daarna zijn we nog naar een observatorium geweest waar ze allerlei zonnenwijzers hadden (natuurkundig natuurlijk erg interessant).
's Avonds naar een Bollywood-film, dat was erg lachen! Met veel actie (a la slechte kungfu-films met nep-klappen) en natuurlijk leuke liedjes en dansjes

Op de weg naar Agra zijn we nog gestopt in Fathepur Sikri, een dorpje met een paleis, waar alle 3 geloven bij elkaar leefden, omdat die maharadja 3 vrouwen had, van elk geloof 1 (christendom, islam en hindoeisme)

Vandaag zijn we in Agra naar de Taj Mahal geweest. Mooi, erg mooi. Jammer dat India verder zo vies is, anders zou ik dat gebouw nog wel een keer willen zien, maar de ontberingen (slippers in koeienpoep, appels en andere eetsoorten op de grond) zijn net iets te groot.
Ook zijn we vandaag naar de baby Taj Mahal geweest. Ook een mooi mausoleum.

Vanavond vertrekken we per trein naar Varanasi, waar we de lijkverbrandingen en het baden in de Ganges gaan bekijken. Gezien hoe vies ik nu ben na een dagje stad, denk ik dat je daar misschien nog wel schoner van wordt.......

Hoe dan ook al veel beleefd in deze 5 dagen!
Hoe is het bij jullie?

Groetjes Esther

• 14 Juli 2011 - 10:08

Judith:

Moe en allang voldaan? Ruilen?
    Ben nieuwsgierig naar je foto`s, klinkt erg "mooi"en tegelijkertijd vies om te zien. Hier hebben we noodweer, harde wind en regen.

• 14 Juli 2011 - 10:37

Lucienne & Frans:

Wij zijn dus niet de enigste die regen hebben. Door de viezigheid moet je gewoon heen kijken. Zolang je bord en bed maar schoon is....des te meer je het straks waardeerd dat je geboren bent in Nederland. Bereid je maar vast voor op nog meer viezigheid, in Katmandu kunnen ze er wat van.
    Nog veel plezier, groet Lucienne

• 14 Juli 2011 - 11:14

Mam-Riek:

Hallo Esther
    Hier is alles okay.
    Waarschijnlijk is je kasteeltje in Boxmeer straks te schoon.
    Geniet van je vakantie.
    liefs mam

• 14 Juli 2011 - 12:01

Wim:

Als je denkt dat je alle viezigheid gehad hebt, bereid je dan maar voor op Varanasi! Geniet er van als je thuis komt tellen alleen maar de fantastische, kleurreike verhalen en foto's.

groetjes,
    Wim (ex colega)

• 17 Juli 2011 - 05:50

Sandy:

Hey Esje, je hebt al een boel gezien lachen man van die Bollywood-film!!!
    En ja de viezigheid lijkt me ook niet zo maar goed dat hoort er daar een beetje bij!!
    Hier gaat alles wel redelijk!!!
    Wens je nog een mooie treinreis en nog veel plezier!!!

ps. en hoe is de groep waar je bij zit leuke mensen???

Dikke knuffels Sandy

• 17 Juli 2011 - 09:17

Ilona:

Hé Es,
    Ik vond mijn 3daagse op de Zwarte Cross in 2009 al één grote baggerbende, maar waarschijnlijk is dat niks vergeleken met wat jij allemaal tegenkomt. En wie denkt er nou aan om gummilaarzen mee te nemen naar India? De 4-daagse wordt ook niet echt zonnig, jammer.
    Ik verheug me nu al op je volgende verslag! Veel plezier en lekker genieten, liefs, iloon.xx

• 17 Juli 2011 - 12:19

Mieke:

Ha die Es,
    oooh het weer een groot avontuur waar je je ingestort hebt.
    Zodra je terug bent moeten we maar weer snel een etentje plannen in Gennep met reisverhalen en foto's.
    we zijn reuze benieuwd.....
    Geniet ze nog, ondanks de viezigheid en ontberingen!!
    Groetjes, Mieke