Kathmandu quickstep bereikt...... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Esther - WaarBenJij.nu Kathmandu quickstep bereikt...... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Esther - WaarBenJij.nu

Kathmandu quickstep bereikt......

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

24 Juli 2011 | Nepal, Kathmandu

De laatste ochtend in Kathmandu, zometeen vertrekken we naar Bhaktapur.
Toen we deze stad inreden kwam de smog ons tegemoet. Na India waren we net zo gelukkig dat we even op het platteland zaten, zonder getoeter en hordes verkopers, maar Kathmandu lijkt wel een beetje op de Indiase steden.
Bij aankomst hebben we meteen de visumaanvraag voor Tibet in moeten vullen en nu is het nog even afwachten of dat doorgaat, maar daar gaan we maar even vanuit.
We logeren in de wijk Thamel wat een stuk rustiger is dan de ringweg met de smog. (Ringweg moet je je niet teveel bij voorstellen, gewoon een boerenasfaltweg met gaten).Gisterochtend zijn een paar mensen uit onze groep een mountainflight gaan maken. We zagen de Mount Everest en andere hoge toppen. Helaas was er wat bewolking, waardoor we de lagere toppen niet zagen, maar het was toch de moeite waard, Everest zie je niet elke dag toch?
's Middags zijn we Kathmandu centrum in gegaan en hebben we een bezoek gebracht aan Durbur Square (een plein met allemaal oude gebouwen en tempels). Daar was ook Kumari, de levende godin, wat een verveeld opgemaakt kauwgomkauwend meisje van 6 bleek te zijn, waar je geen foto's van mocht maken en die elke dag maar 4 keer 2 minuten zich laat zien. Wat echt de moeite waard was was de Boudhanath Stupa, waar heel veel gevluchte Tibetaanse monniken 7 keer omheen liepen. Daar was ook een relaxed sfeertje en hebben Saskia (reisgenote) en ik wat tijd gewoon op een stoepje gezeten.
Vandaag gaat het helaas weer minder met de darmen, waarschijnlijk door het blaadje sla op de vega-burger of de bananenshake of de gefrituurde groenten, eigenlijk geen idee waardoor. Vanmiddag vertrekken we naar Bhaktapur, wat maar 1 uur rijden is, dus dat moet te doen zijn voor mijn kringspier. We lachen er maar om en laten de diarreeremmer nog maar even in de tas, totdat het echt niet meer kan. De ORS is in ieder geval wel al in gebruik.
Na Bhaktapur gaan we de hoogte in en Paulien (reisleidster) heeft afgeraden de hoogtemedicijnen te gebruiken, omdat ze er geen goede ervaringen mee heeft. Ik denk er nog even over na, maar waarschijnlijk gebruik ik gewoon een halve dosis.
Verder heb ik gehoord van de aanslag en schietpartij in/bij Oslo, heftig.
Jammer dat het weer in NL wat minder is, maar wel goed voor mijn tuintje!
Verder beterschap voor Sandy en jammer van Joppe zijn knieen. @ Ilona: Heb jij hem nog gelopen?
@ Lucienne: Quickstep valt mee, alleen vanmorgen de afstand tot het toilet verkeerd ingeschat ;)
Groetjes aan jullie allemaal!
Nu snel weer even naar mijn kamer rennen.
Esther

  • 24 Juli 2011 - 05:35

    Sandy:

    Hoi hoi,
    Het is weer een mooi verhaal hoor je ziet erg mooie dingen daar heeeeel ver weg!!!
    Jammer dat je darmen weer niet meewerken,hopelijk gaat het snel beter met je. Nou hopen dat visum lukt en dan hup weer verders met je reis!!!
    Had je al fotoos gemaakt of duurt het te lang met internet daar???
    Nou je tuin hoef je de eertste week in ieder geval geen water te geven ,regent hier en het regent hier en heeel koud brrr.
    Lieve Esther maak er nog een mooie tijd van en wacht af op je volgende verhaal!!!

    Liefs Sandy

  • 24 Juli 2011 - 05:59

    Lucienne & Frans:

    Ik ben blij voor jou dat de Quickstep meevalt, je zult zien dat het vanaf nu beter gaat. Ik denk dat je het vieste hebt gehad en dat je nu gehard bent. Hopelijk gaat Tibet door, lijkt me fantastisch. (staat nog hoog op mijn lijstje). Geen heerlijke waterbuffel steak gegeten in Katmandu? Dan heb je wat gemist! Ik wens je nog een onwijze reis. Groetjes uit een heel nat Boxmeer, Lucienne

  • 24 Juli 2011 - 20:18

    Mam-Riek:

    Hallo Esther
    Hoera weer een verslag!
    Erg fijn om geregeld wat te horen en van je belevenissen te genieten.
    Zorg goed voor je buikje want dat is toch erg lastig.
    Vandaag heeft het de hele dag geregend. hopelijk is het morgen droog tijdens de wielerronde.
    Je tuin wordt goed gesproeid vanbovenuit. Dat is een voordeel.
    Alles okay verder hier. groetjes en tot de volgende keer.
    liefs Mam

  • 25 Juli 2011 - 14:36

    Mieke:

    Ha die Es, ik zal duimen dat het doorgaat naar Tibet, lijkt me (letterlijk) helemaal top. Tja, en wat je darmen betreft, ik denk dat het er gewoon bij hoort. Gelukkig zie je de humor er van in, ik zou gewoon de hele dag ongefrituurde bananen eten..

    toedeloe Mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Hallo allemaal! Mijn reizen!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 18377

Voorgaande reizen:

06 Juli 2012 - 26 Juli 2012

Rijke Kust alias Costa Rica!!

28 April 2012 - 07 Mei 2012

En nog maar een weekje weg :)

28 December 2011 - 05 Januari 2012

Hurghada, Egypte

09 Juli 2011 - 07 Augustus 2011

Van Delhi naar Beijing!

Landen bezocht: