Relaxed Nepal bereikt! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Esther - WaarBenJij.nu Relaxed Nepal bereikt! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Esther - WaarBenJij.nu

Relaxed Nepal bereikt!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

21 Juli 2011 | Nepal, Pokhara

Hey allemaal,

Leuk om julie reacties te lezen!
(@ Mieke: Een hygienisch etentje klinkt op dit moment erg goed ;) )

Varanasi was wederom hectisch, druk en viezig, maar met 1 verschil: het is duidelijk een bedevaartsoord. Toevallig was er een festival achtig iets, waarbij uit heinde en verre mensen kwamen baden in de Ganges. Sommigen hadden wel 150 km gelopen vanuit hun dorpje. Verder waren de lijkverbrandingen wel heel erg imponerend. Je ziet hoe ze een kleurrijke baar door de stad dragen met daarop hun overledene. Daarna wordt deze persoon gewassen in de Ganges en op de houtstapel gelegd (met een doek omwikkeld). Dan loopt de familie er 7 rondjes omheen. Als je blijft kijken zie je de persoon vlam vatten en omdat je er erg dicht biju mag komen (ong. 8 meter), zagen we op een gegeven moment iemands voet afbreken. Tja, dan voel je je wel een beetje teveel.
Dat was alleen nog niet het heftigste wat ik gezien heb. Op een gegeven moment liepen we langs de Ganges en lag er een dood lichaam in het water, wat niet verder doorstroomde omdat het op een kei was gestuit. Blijkbaar worden zwangere vrouwen, priesters en mensen die een onnatuurlijke dood zijn gestorven niet verbrand, maar gewoon in de heilige rvier gelegd.. De foto spreekt boekdelen, dus als ik weer thuis ben kun je ze zien.
Verder hebben we in Varanasi ook nog een lichtceremonie bekeken, wat niet voor de toeristen was, maar voor de bedevaartsgangers, erg mooi.
Toch ben ik blij dat ik India uit ben, want Nepal is toch echt veeeel gemoedelijker. Na een stop bij een oud Maharadjapaleis (nog in India op het platteland) zijn we verder gereden naar Chiwan in Nepal. Een leker layed-back dorpje, waar ik erg blij mee was omdat de darmen toen even niet me hebben gewerkt. De jungle-wandeltocht heb ik dan ook maar overgaslagen. 's Middags wel op een olifant door het park gereden en 2 neushoorns gespot! Dat was wel leuk.
Nu zijn we dan in Pokhara, een soort backpackersstad, waar mensen aan het wachten zijn om bergen te beklimmen. Het hotel is geweldig, met en heerlijk bed en warme douche (de 2e keer in anderhalve week!). Je kunt hier veel outdoorkleding kopen (maar ja, die heb ik al).
Vandaag zijn we naar een stoepa geweest (boeddhistische tempel bovenop de berg), rijstvelden bekeken, naar een Tibetaans vluchtelingendorpje geweest (inclusief weverij, monnikenklooster), naar iets minder spannende waterval gekeken en naar een andere tempel geweest.
Het is nu half 3 en elke dag verlies ik zo'n 3 liter zweet, want het is hier erg warm. Sinds vandaag zijn mijn darmen weer wat rustiger, gisteren moest ik s 'avonds nog even een cafe in rennen.......
Morgen vertrekken we naar Kathmandu. Ik ben voorbereid op de Kathmandu-quickstep, de diacure ligt klaar en het vliegen over de Himalaya is geboekt. Bij mooi weer stap ik dus maar weer eens een vliegtuigje in om de bergtoppen vanuit een ander perspectief te bekijken. Geen zorgen, ik zal er deze keer niet uit springen en ook het raften heb ik overgeslagen, het eten is hier al uitdaging genoeg!
Nu eerst even weer terug naar het hotel, afkoelen onder de airco en dan vanavond weer leuk slenteren langs stalletjes waar ze bij el stalletje hetzelfde verkopen.
Hoe is het bij jullie? Al beter weer? De 4daagse in volle gang? Nog iets spannends gebeurd?
Ik zal waarschijnlijk pas in Shigatse weer kunnen internetten, dus tot dan!
O ja, de groep is leuk. Ik vermaak me prima. Er zitten enkele erg grappige mensen bij en maar 3 personen om te ontwijken. Goed te doen dus! Er is 1 hele leuke man, maar helaas, die is met zijn mennelijke levenspartner op vakantie en dat is dus een onbegonnen strijd...
Verder heb ik wel de Indiers voor het uitzoeken gehad, maar toch maar besloten om alleen naar Nepal te gaan. Misschien een leuk chineesje..... haha.
Groetjes vanuit en warm Pokhara!
Es

  • 21 Juli 2011 - 10:12

    Lucienne & Frans:

    ...dus helaas de prins op het witte paard is er niet bij. Maar ja, olifant tochten zijn ook leuk.
    Hier is het weer niet veel soeps, Boxmeer houdt het wel redelijk droog ten opzichte van de rest van nl.
    En echte spannende dingen gebeuren hier eigenlijk nooit.

    Heel veel groetjes van ons.


  • 21 Juli 2011 - 12:24

    Riek, Mam:

    Hallo Esther

    Wat een Vakantie !!!
    Heeeeeeee...eeerkijk !!!
    Ik ben heel benieuwd naar al je verhalen straks.
    Hier is alles okay, behalve dat oom Jan weer naar het ziekenhuis is om het vocht weg te halen.
    De vierdaagse volg ik steeds op t.v.want Truus loopt ook mee.Ze hebben tot op heden goed weer behalve zojuist was er een heel heftige bui. Het is nu 14.30 uur hier.
    Geniet en tot de volgende ronde.
    liefs mam

  • 21 Juli 2011 - 14:03

    Sandy:

    Hey Esje,
    Zo een heel verhaal lijkt me echt behoorlijk heftig zeg wat je hebt gezien!!!
    Maar ook van alles anders gezien wat wel mooi was!!!
    Fijn dat je darmen weer een beetje beter zijn das niet fijn anders!!!
    Ja en meestal als je een leuke vent ziet blijkt die al bezet hmmm!!! Maar fijn dat er tenminste leuke mensen zijn!!!
    Hier is ook weinig nieuws, knietje gaat elke dag een beetje beter,opnieuw leren lopen haha!!!
    De vierdaagse zie ik dit jaar helaas niks van soms op tv!!!!
    Nou meis heel veel avontuur nog gewenst en een chinees lijkt me zo gek nog niet, hihi!!!

    Groetjes Sandy

  • 22 Juli 2011 - 17:46

    Ilona:

    Hoi Es,

    Lijkt me een ideale vakantie om de overtollige kilootjes kwijt te raken!
    Maar ja, ik ben helaas niet zo avontuurlijk aangelegd als jij!
    Ben blij dat de groep mensen leuk is!
    De 4-daagse zit er op! Uit onze groep van 8 lopers uiteindelijk 2 uitvallers waaronder Joppe (knieen).
    Veel plezier en avontuur op je verdere reis, iloon.x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Hallo allemaal! Mijn reizen!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 18387

Voorgaande reizen:

06 Juli 2012 - 26 Juli 2012

Rijke Kust alias Costa Rica!!

28 April 2012 - 07 Mei 2012

En nog maar een weekje weg :)

28 December 2011 - 05 Januari 2012

Hurghada, Egypte

09 Juli 2011 - 07 Augustus 2011

Van Delhi naar Beijing!

Landen bezocht: