Als de dag al zijn hoogtepunt heeft bereikt..... - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van Esther - WaarBenJij.nu Als de dag al zijn hoogtepunt heeft bereikt..... - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van Esther - WaarBenJij.nu

Als de dag al zijn hoogtepunt heeft bereikt.....

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

05 Mei 2012 | Jordanië, Akaba

Leuk jullie reacties lezen!! Zal nu opnieuw mijn best gaan doen iets op de mobiel te gaan tikken... Gister helaas een heel verhaal gemaakt, maar toen wilde het uploaden niet lukken, dus nu nogmaals een poging....

In WadiRum, woestijn, aangekomen de tas in de tent gezet en meteen begonnen aan de jeepsafari. Wat een immens gebied met zand en bergen! De zonsondergang bekeken en daarna terug naar het kamp om lekker op de lage bankjes te hangen en lekker te eten.

Onze gids, Zaher, had me al verteld dat mijn geweldige idee om te gaan ballonvaren niet door zou gaan omdat ze al volgeboekt waren, dus had ik me al aangemeld om een uur op een dromedaris te gaan zitten die volgende ochtend. Net voordat ik mijn tent in ging om te gaan slapen kwam Zaher vertellen dat ik ipv om 5 uur om 6 uur kon opstaan..want ik mocht als de 'captains helper' mee de ballon in!!! Mijn nacht kon niet meer stuk!! Die nacht vaak wakker geweest, ook door de prachtige sterrenhemel waar ik regelmatig even naar moest kijken ;)

Die volgende ochtend was het begin van een over-de-topdag. De ballonvaart was geweldig, tranen in mijn ogen, zo mooi. De plek bij de captain was de allerbeste. Recht onder het vuur, persoonlijke uitleg over het hoe en wat, en van beide kanten zicht... Er kleeft dus een voordeel aan te laat afspreken. In grsprek met een Nederkands stel bleek dat zij al 4 maanden van tevoren hadden geboekt :) De woestijn is vanuit de lucht nog mooier dan vanaf de grond, zo groots...

Daarna snel in de bus, mijn reisgenoten waren al 2 uur op mij aan het wachten, en op naar Akaba. Daar meteen op een boot om te gaan snorkelen. Heerlijk relaxed op de boot gebarbequed en gelegen. Lekker gesnorkeld tussen en vissen en de paarse kwallen, die ( in tegenstelling tot de nederlandse variant) niet pijnlijk is. Ik kan het weten, want tijdens het snorkelen kwam er een recht in mijn gezicht :)
Bij het eten kwamen er opeens 4 stuntvliegtuigjes boven onze boot een show geven, geweldig! Waarschijnlijk voor een of andere club aan het strand, maar wij hebben er zeker ook van genoten!!

Daarna eindelijk tijd om nog even rustig een uurtje te liggen dacht ik, maar ik lag nog niet of iemand riep : dolfijnen! Tja, dan maar even kijken... Bleken er zeker 15 dolfijnen met onze boot mee te zwemmen, wat een geweldig gezicht!!! Deze dag kon niet meer stuk :) :) :)

S avonds heerlijk met Trees en Linda op een terras gezeten met vruchtensapjes (lemonmint, jusmint) waterpijp en kippesto.....Lekker!!!

Vanochtend heerlijk opgestaan en gaan rennen met Agnes, training 2. Besloten dat we dadelijk weer met de boot meegaan, was te lekker!! Vanmiddag nog even langs de stalletjes schoenen en kruiden kijken en dan morgen terug naar Amman.

Wat heb ik het toch zwaar.... ;)

Groetjes Es

  • 05 Mei 2012 - 11:32

    Lucienne:

    heel zwaar...

  • 06 Mei 2012 - 05:59

    Sandy:

    Wow Esje idd een te gekke vakantie als ik het allemaal zo lees!!!!
    Hoop dat je genoeg fotoos geschoten hebt want ik kom ze zeker bewonderen. En als je naar huis koom vergeet niet het zonnetje mee te nemen haha!!!! Goede reis terug en tot snel!!!!

    Dikke knuffels Sandy

  • 06 Mei 2012 - 09:42

    Zussie:

    Ha......., tja ik kan maar 1 ding bedenken: Wat heb jij een enorm zwaar leven! Waar ik stikjaloers op ben! Kus.

  • 03 Augustus 2012 - 11:07

    Discover Jordan Tours:

    Ook nieuwsgierig geworden naar dit fascinerende en meest veilige land van het Midden-Oosten? Het gedreven, internationaal georienteerde team van Discover Jordan staat voor u klaar om u een onvergetelijke reis te bezorgen die volledig aangepast kan worden aan al uw wensen. Kamperen in de Wadi Rum woestijn met de oorspronkelijke bewoners de bedoeienen, je laten overdonderen door de pracht van Petra of duiken in de Rode Zee? Geen probleem: www.discoverjordan.com of Discover Jordan Tours op facebook!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Hallo allemaal! Mijn reizen!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 18393

Voorgaande reizen:

06 Juli 2012 - 26 Juli 2012

Rijke Kust alias Costa Rica!!

28 April 2012 - 07 Mei 2012

En nog maar een weekje weg :)

28 December 2011 - 05 Januari 2012

Hurghada, Egypte

09 Juli 2011 - 07 Augustus 2011

Van Delhi naar Beijing!

Landen bezocht: