Geweldige dagen al gehad!! - Reisverslag uit Petra, Jordanië van Esther - WaarBenJij.nu Geweldige dagen al gehad!! - Reisverslag uit Petra, Jordanië van Esther - WaarBenJij.nu

Geweldige dagen al gehad!!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

02 Mei 2012 | Jordanië, Petra

Hallo allemaal!

Dit wordt de eerste keer dat ik een verslag plaats via mijn mobiel, dus dat zullen wel wat extra dpelfouten worden met die kleine knopjes ;)

Zondag hebben ee een fort in Ajlun bezocht. Alle vrouwen hier zijn helemaal bedekt, dus in lange broek en lange blouse liepen we door het fort. Allerlei kleine doorkijkjes en trappetjes bekeken die ochtend. S middags zijn we naar Jerash gegaan, dat was prachtig!! Het is een oude romeinse stad waarban nog veel intact is gebleven. Vooral het ovale plein en het theater waren zo mooi intact, nog nooit zo gezien!!

De groep is trouwens erg gezellig. Heel veel leuke mensen! De vreemde? Leonie, een lerares scheikunde, die wel heel veel praat ( ook als je een andere kant op kijkt of zelfs als je met iemand anders in gesprek bent...) Theo, die door alle foto's heen loopt en gewoon op je plek gaat zitten als je bij een buffet weer even eten haalt. Marianne en Ineke zijn wat ouder en reageten wat langzamer of vreemd omdat ze het niet zo goed horen, haha. De rest is wel top trouwens. Ik trek veel op met Agnes, een belgische, waarmee ik morgen ga rennen! Linda, een 24 jarige, die ook niet zo houdt van al die gidsverhalen, maar meer van zelf rondlopen. Mieke, een dramadocente, erg vrolijk. Marjon, net gescheiden en nog wat onwennig aan het genieten van al het moois. En Trees, gedeeltelijk Indonesisch, vrolijk vrouwtje.

Op koninginnedag hebben we eerst 2 woestijnkastelen bezocht. Gebouwen in de woestijn, waar vroeger de lokale heersers hun pleziertjes hadden. Vandaar ook de naakte vrouwschilderingen op de muur. Daarna naar de dode zee. Wat een pret hebben we daar gehad! Eerst het drijven in de zee. Je kunt niet eens zinken, haha, ik ook niet, haha. Zelfs als potloodje rechtop in het water grhangen, zonder de voeten aan de grond, heel vreemd!! Daarna natuurlijk ons zelf ingesmeerd met de mineraalrijke gratis modder. Dikke drab op je lichaam smeren, heerlijk! Natuurlijk veel foto's gemaakt met boek drijvend in de zee.

Gisteren naar de berg Nebo geweest, waarvan men denkt dat Mozes daar het beloofde land zou hebben zien liggen.. Het wad erg bewolkt, dus we konden Jeruzalem niet zien, maar misschien dat Mozes dat toen ook wel niet kon en dat daarom de Palestijnen en Israeliers ruzie hebben ;)
Daarna Madaba in, waar ze oa barbies in burja verkochten, te grappig! Via een dam naar 'little Petra' , een voorproefje voor het echte werk. Dat was al prachtig. Om te zien hoe de Nabatheeers vroeger hun huizen, winkeld, graven uithakten uit de bergen!

Elke avond ben ik trouwens erg vroeg naar bed, want get zijn intensieve dagen! Veel zien, vroeg op, veel lopen, maar gelukkig ook veel lachen, veel eten erg vriendelijke bevolking, etc.

Vandaag om half 6 opgestaan om naar Petra te gaan. Damn, wat vroeg!! Maar ja, je moet er iets voor over hebben om een van de eersten te zijn om foto's te maken.... Petra was prachtig! Datgene wat je ziet in reisgidsen, voornamelijk the Treasure, doet geen recht aan de prachtige kleuren die ontstaan zijn in de rotsen. .
Natuurlijk is het mooi om te zien wat ze uit de bergen hebben weten te maken, maar de kleurenpracht is moeder natuur en nog veel mooier! Helaas was het wel steeds een enorme klim om de mooiste plekjes te bereiken, dus mijn kuiten voelen nu aan als staal! Morgen hebben Agnes en ik afgesproken om om halg 9 te gaan rennen, want dat is er nog niet van gekomen... Ik hoop dat dat mijn benen wat losser gaat maken, want nu loop ik geen 10 meter meer. (precies 10meter van lobby naar kamer......).
Ook gaan we morgenmiddag naar WadiRum, de woestijn, om jeep te rijden door de woestijn, de rotsformaties te zien en de zonsondegang. Daarna vies de tent in, want er is geen douche......lekker!
De dag daarna is nog een verrassing, want ik wil iets, maar het is nog niet duidelijk of dat geregeld kan worden, dat hoor ik pas morgenavond....spannend!

Tot zover mijn mobiele update, ik hoop zonder teveel fouten!
Ik hoop dat het met jullie ook goed gaat? En dat het weer een beetje lijkt op hier :)

Groetekus Es

  • 02 Mei 2012 - 18:21

    Ilse:

    Jeuheuj! EINDELIJK een update ;). Ik had precies hetzelfde als Monique... Denk ik er een keer aan om naar he waarbenjij te kijken... kwamen er maar geen updates! Leuk om te lezen hoe het daar gaat en wat je al allemaal hebt gedaan! Klinkt erg goed! Geniet nog maar goed daar! Na een mooie zonnige koninginnedag, wordt het weer hier namelijk weer minder. Dus maandag graag de zon in je koffer!!!!!!

  • 02 Mei 2012 - 18:30

    Nicole:

    He die mobiele update was helemaal te volgen hoor. Lijkt me super daar Leuk! Succes met rennen morgen! Natuurlijk een speciale renbourka voor gekocht op de markt met afdingen of niet? Doei doei, tot snel

  • 02 Mei 2012 - 18:59

    Sandy:

    Hey Esje,

    Haha lach me slap hier om je levendige verhaal!!!! Leuk te lezen dat het zo goed bevalt daar zo!!!
    Geniet nog van je laatste dagjes en ben benieuwd wat je gaat zien wat een verrassing is!!!
    Have fun!!!!

    Dikke knuffel Sandy

  • 02 Mei 2012 - 19:42

    Mam:

    Ha die Esther

    Zojuist je verslag gelezen en begrepen dat je het weer reuze naar de zin hebt.
    Keileuk!
    Ik mis iedere keer je telefoontje of ik ben net naar de jan petersstr. of ik was even collecteren.
    hoort er ook bij.
    hier is alles okay soms mooi weer soms donder bliksem en stevige buien voor de rest prima.
    tot ziens
    liefs mam

  • 03 Mei 2012 - 04:40

    Lucienne:

    Wat hebben we het weer slecht zeg....!
    Geniet nog van de rest van je dagen!
    Groetjes uit Boxmeer van Lucienne

  • 04 Mei 2012 - 17:35

    Monique:

    Hey Esther,

    Ik lees met veel plezier je verhalen (en ik neem de spelfouten wel voor lief). Natuurlijk begrijp ik heel goed dat je mijn gezelschap op reis wel heel erg mist, maar ik vind het fijn om te lezen dat je er toch het beste van weet te maken. Ik lees de andere reacties en zie dat het in Boxmeer niet altijd even mooi weer is geweest. In Rijkevoort is het al dagen stralend weer, dus kom binnenkort maar mijn kant op en trek meteen je schilderkleding aan.....hihi.
    Geniet nog maar lekker de komende dagen en ik zie je binnenkort weer. XMo en een dikke knuffel van Jip

  • 03 Augustus 2012 - 11:09

    Discover Jordan Tours:

    Ook nieuwsgierig geworden naar dit fascinerende en meest veilige land van het Midden-Oosten? Het gedreven, internationaal georienteerde team van Discover Jordan staat voor u klaar om u een onvergetelijke reis te bezorgen die volledig aangepast kan worden aan al uw wensen. Kamperen in de Wadi Rum woestijn met de oorspronkelijke bewoners de bedoeienen, je laten overdonderen door de pracht van Petra of duiken in de Rode Zee? Geen probleem: www.discoverjordan.com of Discover Jordan Tours op facebook!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Hallo allemaal! Mijn reizen!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 18391

Voorgaande reizen:

06 Juli 2012 - 26 Juli 2012

Rijke Kust alias Costa Rica!!

28 April 2012 - 07 Mei 2012

En nog maar een weekje weg :)

28 December 2011 - 05 Januari 2012

Hurghada, Egypte

09 Juli 2011 - 07 Augustus 2011

Van Delhi naar Beijing!

Landen bezocht: